Stan wodomierza

Podaj stan przez internet

eBOK

Biuro Obsługi Klienta

Wodociągi zrealizują pilotaż skróconego czasu pracy

Wodociągi Chrzanowskie zakwalifikowały się do udziału w pilotażu rządowego programu „Skrócony czas pracy – to się dzieje!”. Czas pracy będzie w przyszłym roku krótszy, a jakość świadczonych usług wzrośnie dzięki automatyzacji części procesów.  

Wniosek Wodociągów Chrzanowskich znalazł się w wąskim gronie zakwalifikowanych do pilotażu projektów. W ramach programu pozytywnie oceniono zaledwie 4,51% wniosków, wśród nich ten złożony przez wodociągową spółkę. 

– W 2026 roku w ramach jednego programu zrealizujemy dwa kluczowe dla naszej firmy cele: utrzymamy wysoką jakość świadczonych usług dla mieszkańców, zwiększając efektywność pracy, a także zadbamy o work-life balance naszych pracowników. Z doświadczenia wiem, że wypoczęty pracownik lepiej realizuje swoje obowiązki

– mówi Łukasz Brzózka, prezes Wodociągów Chrzanowskich.

W ramach wniosku przewidziano sfinansowanie zakupu odpowiedniego sprzętu niezbędnego do poprawy efektywności pracy, a także automatyzację części procesów i obiektów. Zwiększenie efektywności związane jest z planem wdrożenia kolejnych innowacyjnych rozwiązań w pracy Spółki. Projekt zakłada sfinansowanie wydatków na poziomie 443 tysięcy złotych.

– Nie wnioskowaliśmy o maksymalną możliwą kwotę, ponieważ Wodociągi zaangażowane są równocześnie w kilka dużych projektów związanych z otrzymaniem pomocy publicznej de minimis. Odważnie sięgamy po środki zewnętrzne, dzięki którym zwiększamy zakres naszych usług, dbamy o bezpieczeństwo i jakość pracy naszych pracowników. Wszystko po to, by mieszkańcy gmin Chrzanów, Trzebinia i Libiąż zawsze mogli polegać na niezawodności i profesjonalizmie naszej firmy

– dodaje prezes Brzózka.

Dzięki automatyzacji części procesów w pierwszym półroczu 2026 roku czas pracy w Wodociągach zostanie skrócony o 10%, z kolei od lipca o 20%. Wszystko przy zachowaniu poziomu wynagrodzeń pracowniczych oraz utrzymaniu profesjonalnej obsługi mieszkańców w Punkcie Obsługi Klienta przez 5 dni w tygodniu i niezawodności dostaw wody oraz odbioru ścieków.

– Nowa organizacja pracy będzie dużym wyzwaniem menadżerskim, ale jestem przekonany, że dzięki zaangażowaniu naszej załogi oraz jej profesjonalizmowi, poziom obsługi klientów nie tylko zostanie utrzymany, ale wzrośnie. Od lat stawiamy na cyfryzację, maksymalnie ułatwiając klientom kontakt i możliwość szybkiego załatwienia spraw w naszej firmie

– kwituje prezes Wodociągów Chrzanowskich.

Pilotaż rządowego programu „Skrócony czas pracy – to się dzieje!” dofinansowany przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej potrwa w Wodociągach Chrzanowskich przez cały 2026 rok.

Zobacz także:

Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta

Zgłoś awarię

UWAGA! Wdrażamy nową wersję serwisu. Prosimy o niekrzystanie z formularzy kontaktowych, w tym wysyłania stanu liczników.

Za wszelkie niedogodności przepraszamy