Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc Ci w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Poniżej znajdują się szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie w każdej kategorii zgody.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „Niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do zapewnienia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie są wymagane do włączenia podstawowych funkcji tej witryny, takich jak zapewnienie bezpiecznego logowania lub dostosowanie preferencji zgody. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację użytkownika.

Brak cookie do wyświetlenia

Funkcjonalne pliki cookie pomagają w wykonywaniu określonych funkcji, takich jak udostępnianie treści witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i inne funkcje stron trzecich.

Brak cookie do wyświetlenia

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacji na temat wskaźników, takich jak liczba odwiedzających, współczynnik odrzuceń, źródło ruchu itp.

Brak cookie do wyświetlenia

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszej obsługi.

Brak cookie do wyświetlenia

Reklamowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania odwiedzającym spersonalizowanych reklam na podstawie wcześniej odwiedzanych stron oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowych.

Brak cookie do wyświetlenia

Stan wodomierza

Podaj stan przez internet

eBOK

Biuro Obsługi Klienta

Poidełka

Zalecenia dla Użytkownika poidła z wodą pitną

Wszystkie dystrybutory wody pitnej powinny być zbadane pod kątem sanitarnym przed udostępnieniem ich do użytkowania oraz w jego trakcie. Główny Inspektor Sanitarny sformułował wytyczne (można je znaleźć w pliku pod linkiem) dla administratorów takich urządzeń, do których warto się stosować, by woda była bezpieczna przez cały czas.

Nasze Laboratorium oferuje badania wody z poideł, zgodnie z zaleceniami GIS.

Producenci poideł na swoich stronach internetowych udostępniają wiele przydatnych wskazówek dotyczących konserwacji urządzeń, łącznie z ofertami serwisu. Regularne serwisowanie pozwala nie tylko na zachowanie wysokiej jakości wody, ale również przedłuża żywotność sprzętu.

Poniższe zalecenia pomogą w bezpiecznym i higienicznym korzystaniu z poidła do pobierania wody pitnej.

1. Pobieranie wody

   – Nabieraj wodę bezpośrednio z poidła wyłącznie do czystych naczyń lub pojemników. Unikaj bezpośredniego kontaktu rąk z wylewką, aby nie zanieczyścić wody.

   – Upewnij się, że pojemniki, z których korzystasz, są przeznaczone do kontaktu z żywnością i wodą pitną.

2. Przechowywanie wody

   – Jeśli wodę przenosisz do pojemników, przechowuj ją w czystych i szczelnych butelkach lub dzbankach, aby zapobiec zanieczyszczeniu.

   – Woda pobrana z poidła powinna być zużyta w krótkim czasie. W przypadku dłuższego przechowywania, trzymaj wodę w chłodnym, ciemnym miejscu.

3. Konserwacja poidła

   – Regularnie kontroluj stan poidła i jego wylewki. Jeśli zauważysz jakiekolwiek zanieczyszczenia, uszkodzenia lub wycieki, zgłoś to odpowiednim służbom lub administratorowi.

   – Jeśli poidło wyposażone jest w filtr, upewnij się, że jest regularnie wymieniany zgodnie z zaleceniami producenta.

– Dodatkowe wyposażenie (filtry, lampy UV, chłodziarki) pomaga w utrzymaniu higieny mikrobiologicznej wody z poidła.

4. Jakość wody z poidła

   – Przed pobraniem wody upewnij się, że woda jest czysta i nie ma niepokojących zmian w jej wyglądzie (mętność) ani zapachu.

   – W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących jakości wody, powstrzymaj się od jej pobierania i zgłoś problem osobie odpowiedzialnej za konserwację poidła.

5. Bezpieczne korzystanie z poidła

   – Nie dotykaj wylewki lub kranu ustami ani nie zanurzaj ust w poidle. Używaj pojemników lub kubków do nabierania wody.

   – Jeśli korzystasz z poidła w miejscach publicznych, staraj się unikać bezpośredniego kontaktu z innymi elementami poidła, które mogą być dotykane przez wiele osób.

6. Zgłaszanie problemów

   – Jeśli zauważysz problemy z funkcjonowaniem poidła, takie jak wycieki, brak wody lub podejrzenie zanieczyszczeń, natychmiast zgłoś to odpowiednim służbom lub właścicielowi poidła.

   – Informuj administratorów o każdej zauważonej nieprawidłowości, która może mieć wpływ na jakość wody, np. brudne otoczenie poidła.

7. Dostęp do informacji o jakości wody.

   – W miarę możliwości sprawdzaj, czy poidło jest regularnie konserwowane i czy woda, którą pobierasz, spełnia normy sanitarno-higieniczne. W miejscach publicznych, administratorzy mogą udostępniać informacje o jakości wody.